Settle Dulu Baru Sembang

Kedudukan Selangor Un!ted menjadi pers0alan hangat ketika ini berikutan khabar angin mereka bakal men@rik diri. Sarawak dikatakan akan mengambil tempat mereka tetapi ramai yang menyvarakan rasa tidak pvas hati jika ianya benar, kerana berpendapat ia sepatutnya menjadi milik pasukan tangga ketiga M3 iaitu ATM, bukannya diberikan aut0matik kepada Sarawak.

Begitupun, layak ke ATM untuk bermain di Liga Premier, sedangkan mereka masih ‘ma!n-ma!n’ dalam soal pembayaran tvnggakan gaji?

Beberapa bek@s pemain pasukan ATM mendedahkan bahawa pasukan itu ‘culas’ dalam pembayaran tvnggakan gaji sepertimana yang telah dipersetujui untuk disel3saikan secara berperingkat antara kedua belah pihak sebelum ini.

Apa yang membimbangkan mereka ketika ini, sikap pengurusan ATM yang seolah tidak mengambil ser!us persetvjuan pembayaran yang telah dicapai dan bert!ndak ‘sekali ketvk, sekali jalan’ malah berkemungkinan akan terus lep@s tangan jika FAM buat tak 3ndah.

“Tvnggakan ni bukan k3s baru, tetapi dari 2015, dah banyak peringatan diberikan sampai sekarang tak setel. Mereka tidak berpegang pada janji, kata setiap bulan dibayar tapi sesekali jer bayar, itupun ikut suka hati mereka.

“Last mereka bayar pada bulan September aritu, itupun selepas buat b!sing. Lepas tu senyap ni dah nak masuk tiga bulan tanya pun takde jawapan. Report kat FAM pun tiada tindakan, tiada keteg@san.

“Bila dah ada persetvjuan pembayaran dicapai, tak perlu tunggu pemain bertanya, kalau ada integr!ti bayar ikut apa yang telah dijanji, ikut tempoh masa yang telah dijanjikan. ATM adalah badan berun!form, sepatutnya diseg@n!, dih0rmati, jangan sampai integr!ti dipersoal kerana tidak pegang pada janji. Jangan bila benda kec0h baru tahu nak buat kerja.

“Cuba bayangkan kalau mereka dibenar bermain di Liga Premier, apa jaminan !su sama seperti ini tidak akan berulang? FAM perlu lebih teg@s, ATM adalah ahli gabvngan mereka. Setelkan dulu segala tvnggakan, jaga integrti, lepas tu baru sembang nak main Liga Premier ke ape ke,” kata pemain itu.

Sebagai rek0d, ATM menjadi pasvkan berbelanja besar sekitar tahun 2013-2015 sebelum tersvngkur kerana berbelanja melebihi kemampuan.