Mora Pertahankan Safawi

Pengendali Johor Darul Ta’zim (JDT), Benjamin Mora menafikan Safawi Rasid mengalami kemeros0tan prestasi, sebaliknya menegaskan bintang itu memainkan peranan penting membantu pasukan menew@skan Suwon Bluewings 2-1 pada aksi Kumpulan G, Liga Juara-Juara Asia (ACL), malam tadi.Katanya, Safawi kerap memberi tek@nan terhadap benteng l@wan dengan larian pantas di bahagian sayap kanan, namun nasib tidak menyebelahi pemain itu untuk menjaringkan gol.

Saya percaya Safawi akan bangkit menjaringkan gol jika dia kerap memiliki peluang ketika aksi menentang kelab dari Korea itu. Dia sudah beri yang terbaik malah dia juga pemain tempatan yang berkualiti, kata Mora.Mengulas mengenai kemenangan yang dilakar pada aksi di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri itu, Mora nyata gembira yang kini menyaksikan anak buahnya melonjak ke tangga kedua selepas mengumpul tiga mata pertama.H@rimau Selatan sebelum ini tewas 1-5 kepada kelab dari Jepun, Vissel Kobe pada aksi pertama kumpulan.

Kita tahu Suwon pasukan yang hebat, jadi pemain tidak kerap memberi asakan sebaliknya menyusun gerakan di kawasan tengah dan apabila ada peluang barulah melancarkan sera ngan pantas yang memerangkap pasukan lawan.Saya ingin beritahu lagi, JDT tidak dibarisi pemain berstatus bintang dan pemain tahu tanggungjawab yang mereka harus lakukan apabila beraksi secara bertahan dan bertindak untuk menye rang apabila ada peluang.

Ada dua atau tiga peluang yang boleh kita terjemahkan dengan jaringan tapi kurang berkesan. Namun pemain terus bekerja keras dan hasilnya gol menerusi sep@kan penalti dan gerak susun menarik yang menghasilkan gol kemenangan,” katanya.