Kipre: Itu Memang Tugas Saya

Penyrang import Kedah Kipre Tchetche mahu melupakan seketika jumlah jaringan tujuh gol yang dihasilkan untuk skuad Lang Merah setakat ini dalam Liga Super sebaliknya berazam mahu membantu Kedah mengutip tiga mata apabila bertandang ke Stadium Bolasepak Kuala Lumpur berdepan Melaka United malam esok

Penyrang kelahiran Ivory Coast ini berkata jumlah jaringan itu tetap memberi lonjakan m0tivasi buat dirinya, namun sasaran tiga mata buat pasukan lebih penting bagi memastikan kedudukan Kedah dapat kembali kekal pada tangga kedua Liga Super musim ini.

Saya bersyukur kerana dapat membantu Kedah dan menghasilkan jumlah tujuh gol setakat ini, tetapi apa yang lebih penting buat saya adalah kejayaan pasukan untuk mendapatkan kemenangan memandangkan saingan sangat seng!t merebut tempat kedua liga.

Sebagai penyrang, memang tugas saya mencari seberapa banyak gol, namun saya tidak meletakkan kepentingan peribadi sebagai perkara utama kerana usaha secara berpasukan adalah aspek lebih penting bagi merealisasikan impian kemenangan buat pasukan.

Semua kemenangan yang kami peroleh setakat ini memberi m0tivasi buat pemain dan ini terus meningkatkan keazaman buat kami bagi meneruskan perjuangan untuk kembali naik ke tangga kedua. katanya.

Kipre mengakui dia memikul tugas penting bersama Kpah Sherman dalam mengatur ser@ngan Kedah dan melalui dua perlawanan terakhir Liga Super ini bakal menjadi medan terbaik untuk dirinya membuktikan ket@jaman.

Kekal@han lalu kepada Pahang kini membuka ruang untuk skuad Kedah bangkit kembali dengan keazaman yang tinggi walaupun kami terpaksa ber@ksi di gelanggang berkecuali.Fokus utama saya dan juga pemain lain adalah mengikut arahan yang tepat agar kami tidak kecic!ran mata lagi dan ini sedang diatur oleh jurulatih. katanya.

Melaka United adalah pasukan yang hebat dan kami tidak mahu tersilap langkah dan mengambil mudah dalam apa jua cabaran yang akan dihadapi nanti. katanya.Kipre merekodkan tujuh gol bersama Kedah setakat ini manakala penyrang import kelahiran Liberia, Sherman mengekorinya dengan jumlah jaringan lima gol.

sumber:HM