JDT Resah,Mungkin Turun Tanpa Tonggak Penting

Johor Darul Ta’zim mungkin akan turun sekali lagi tanpa khidmat kapten mereka, Hariss Harun yang masih mengalami masalah keced3raan namun, ia lansung tidak menggus@rkan pengendali pasukan, Benjamin Mora. Ini kerana, menurutnya, JDT masih memiliki barisan pemain tengah yang terbaik dan mampu untuk mengambil alih posisi tersebut sementara menanti Hariss Harun kembali pulih sepenuhnya daripada keced3raan lutut yang dialaminya. Hariss Harun terlepas perlawnan Liga Juara-Juara ACL 2020 ketika Harimau Selatan tampil gah menewaskan Suwon Bluewings 2-1 di Stadium Sultan Ibrahim.

Peluang 50 peratus sama ada Hariss Harun diturunkan atau tidak. Keced3raan yang dialami di lutut kirinya agak serius dan dia kini sedang menjalani proses pemul!han, jelas Benjamin Mora mengenai status keced3raan pemain tengah itu.Keadaan Aidil Zafuan [Abd Radzak] pula semakin pulih dan kita tengok sama ada dia boleh beraksi malam esok malam ini, memetik kenyataannya di Berita Harian. Pastinya tiada masalah untuk juara Liga Super 2019 kerana kedua-dua posisi memiliki pengganti yang hampir sama kualiti dengan pemain yang terced3ra. Berdepan UiTM FC untuk saingan CIMB Liga Super 2020 pada malam ini, Benjamin Mora tidak mahu mengambil mudah saingan yang bakal diberikan pendatang baharu liga tersebut sambil menekankan yang penat bukan batu penghalang skuadnya.

Sejak membuka tirai saingan Liga Super berdepan Kedah pada 28 Februari lalu, JDT berdepan pula dengan wakil Korea, Suwon Bluewings pada 3 Mac dan selepas empat hari, mereka kembali bermain di liga. Tiga perlawnan dalam tempoh seminggu. Saya mahukan pemain cergas terutama aspek fizikal dan mental. Saya percaya yang mereka tidak berdepan masalah untuk kembali berada di tahap memuaskan, ujarnya. Namun saya tidak bimbang kerana beberapa pemain seperti Leandro Velazquez, Matthew Davies dan Liridon Krasniqi bersedia kembali beraksi, tambahnya lagi. sumber: semuanyabola Di atas kertas UiTM FC mungkin bukan tandingan tetapi pasukan seperti ini yang kita harus berjaga-jaga kerana mereka akan turun habis-habisan untuk membuktikan kemampuan mereka kepada peminat bola sepak, ulasnya mengenai lawan.

Ketika ditanyakan mengenai kemungkinan penggiliran pemain akan mula dibuat olehnya, Benjamin Mora mengatakan ia adalah langkah yang terbaik ketika ini.Mungkin akan ada penggiliran pemain, ujarnya sambil menegaskan yang ia satu langkah terbaik bagi menjamin pemainnya cergas dan mendapat rehat yang cukup.