Belanda kembali

AMSTERDAM: Pert@hanan, Virgil van Dijk berkata Belanda “kembali ke tempat sepatutnya” selepas meng3sahkan kelayakan automatik ke Kejohanan Eropah 2020.

Belanda yang g@gal layak ke Euro 2016 atau Piala Dunia 2018, meng3sahkan kem@raan ke kej0hanan tahun depan b3rbaki satu perl@wanan selepas seri 0-0 berdepan Ireland Utara, semalam.

Dengan pusiangan @khir akan berlangsung di 12 venue sekitar Eropah, Belanda boleh bermain pada peringkat kvmpulan di Johan Cruyff Arena dekat Amsterdam, manakala undian akan berlangsung pada 30 November.

“Saya sangat gembira kami kembali ke Eropah, kembali ke tempat sepatutnya kami berada,” kata Van Dijk. “Ia memberi makna yang besar buat rakyat kami. Saya dengar kami mungkin akan bermain perl@wanan peringkat kumpulan di Amsterdam, ia akan menjadi s3suatu yang besar.

“Ia sesvatu yang b3sar kerana kami terlepas kejohanan besar, ia menc@bar. .. Kami terlepas dua kali, mungkin kami sudah biasa melaluinya.”

Van Dijk, yang akan terl3pas kelayakan terakhir men3ntang Estonia awal pagi Rabu ini atas sebab peribadi, berkata masih ada ruang untuk pasukan itu meningkat.

“Kami tahu kami masih boleh meningkat, kami boleh lebih baik dalam beberapa aspek perm@inan,” tambahnya. “Tapi anda tahu, kami m@ra selepas g@gal layak dalam dua kej0hanan, jadi kami perlu bergembira.” – Reuters

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *