Ada perancangan singkirkan Messi

Lionel Messi boleh selama-lamanya di dalam sejarah bola sepak dan sememangnya Barcelona, ​​tetapi dia tidak akan bermain selama-lamanya.

Bahkan, kelab itu sudah merancang untuk hidup tanpa superstar Argentina, seperti yang dijelaskan oleh Presiden Barcelona, ​​Josep Maria Bartomeu.Kami sedang menyiapkan era Messi ini, kata Bartomeu kepada Associated Press.
Dalam dua atau tiga musim akan datang pemimpin kami akan terusbersama Leo Messi, jelas Bartomeu.

Tetapi benar ada pemain muda yang datang. Pemain yang datang dari luar negara, tetapi juga pemain yang berasal dari La Masia akademi kami. Dan kami sangat gembira kerana kami menyediakan era pasca-Messi ini. Bartomeu menegaskan bahawa matlamat untuk Catalans mengenai masa depan Messi adalah bahawa dia bersara dalam kelab Barcelona.

Kontrak Leo Messi selesai pada tahun 2021. Tetapi pastinya akan menjadi kehendak semua pihak yang terlibat, jika dia merasa kuat dan cita-cita, untuk melanjutkan kontrak ini selama-lamanya, lanjutnya.

Saya selalu membuat perbandingan dengan Pele. Pele adalah seorang lelaki dari kelab tunggal di Brazil .Saya tidak ragu-ragu bahawa selepas Messi menamatkan kariernya sebagai pemain bola sepak dia akan kekal dikaitkan dengan kelab ini sepanjang hayatnya.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *