5 pemain yang tidak suka Christiano Ronaldo!

Dalam sedekad ini, nama Ronaldo sentiasa menjadi perhatian dan bualan peminat yang menyukai dan yang kurang berminat dengan pemain hadapan Kelab Juventus itu. Bukan hanya dikalangan peminat yang tidak menyuk@i beliau malah dikalangan pemain juga ada yang tidak menyuka@inya.

Antaranya pemain yang tidak menyuk@i Ronaldo adalah :

Gonzalo Higuain

Pemain yang berasal dari Argentina ini menyifatkan sikap Ronaldo yang suka berlebihan membuatkan beliau tidak berminat dengan pemenang 5 kali FIFA Ballon d’Or itu. Higuain pernah berkata di dalam sebuah sidang media selepas perlawanan, “Eg0 beliau sangat tinggi, Jika anda tidak cakap yang dia adalah yang terbaik, dia tidak akan berkawan dengan anda! Dia fikir dia adalah yang terbaik tetapi dia hanya basa-biasa sahaja”. Higuain jugak menyatakan Ronaldo adalah antara punca kenapa beliau meninggal Real Madrid dan Juventus

2.   Arturo Vidal

Pada 2017, Vidal pernah memberi pandangan tentang Ronaldo, beliau berkata “Christiano adalah seorang yang kurang cerdik, dan dia tiada nilai bagi saya”. Dalam sebuah perlawanan UCL antara Juventus dan Real Madrid, Vidal menuduh pengadil kerana berat sebelah dan itu membuatkan Ronaldo kurang senang dengan tuduh@n itu dan terus memberitahu Vidal. Perkara itu telah membuatkan Vidal “p@nas” dan berang sehingga tidak melupakan pekara tersebut.

3.   Gerard Pique

Pemain Sepanyol itu menyatakan salah satu bakat Ronaldo adalah men!pu, Beliau pernah berkata “Ronaldo mempunyai kencenderungan untuk ‘dive’ dan dia sangat menyukai nya.”. Pemain itu, sering kali dipermainkan oleh Ronaldo ketika diatas padang, tetapi Pique tidak pernah melepaskan peluang untuk memerli Ronaldo. Pada tahun 2016, Pique pernah mengejek Ronaldo dengan meniru gaya Ronaldo meraikan gol-nya

4.   Dani Alves

Bekas Pemain Barcelona itu menyatakan yang Christiano selalu mengejek kemenangan Barca dan Dani Alves telah mengkritik sikap yang dilakukan oleh bekas pemain Real Madrid, Beliau perkata “Apabila dia(Ronaldo) menang, semua orang bercakap tentang dia; dia perlu belajar untuk menerima kekalahan”. Pertikaian ini bermula selepas Alves mengulas tentang kemenangan Balon d’Or di malam anugerah tersebut yang dimenangi Ronaldo dengan berkata kepada wartawan “Saya tidak faham kenapa Ronaldo berada diatas pentas itu” dan selepas kejadian itu Ronaldo enggan berjabat tangan dengan Dani Alves di Malam Anugerah FIFA tersebut.

5.   Koke

Pada 2016, pada perlawanan ‘derby Madrid’ diantara Real Madrid menentang Atletico Madrid, Koke telah dihina oleh Ronaldo dan itu yang membuat Koke marah dan hampir bergaduh ketika perlawanan itu.